ik wil me inschrijven.
-
hoe kan ik me inschrijven bij Randstad?
- Maak je profiel op www.randstad.be/my-randstad. Hoe meer gegevens je invult, hoe groter je kans op een passende job.
- Reageer op een vacature op www.randstad.be (of op de jobsuggesties in je persoonlijk profiel).
- Eens je online ingeschreven bent, kan je ook steeds contact opnemen met het dichtstbijzijnde Randstad-kantoor om samen met onze collega’s het jobaanbod in jouw regio overlopen.
We hopen dat je in onze talrijke vacatures een job vindt die je aanspreekt.
-
hoe kan ik solliciteren op een job?
Je kan rechtstreeks solliciteren door te klikken op de sollicitatieknop bovenaan de vacature. Onder de openstaande vacature vind je de contactgegevens van de Randstad-consultants die de job geplaatst hebben. Zij kunnen je meer informatie geven over de job. Heb je na een week nog niets van ons gehoord? Dan kwam je niet in aanmerking voor deze vacature. Wil je weten waarom? Neem dan contact op met het verantwoordelijke Randstad-kantoor.
-
hoe ontvang ik jobaanbiedingen per mail?
Wil je dagelijks/wekelijks op de hoogte blijven van ons jobaanbod, maak dan een jobagent aan.
-
ik wens mij uit te schrijven voor de jobmails.
Wens je geen mails i.v.m. werk meer te ontvangen, dan kun je dit uitvinken in je online profiel (www.randstad.be/my-randstad). Je kunt ook de uitschrijflink in de mailing gebruiken.
ik heb vragen over myRandstad.
-
mijn rijksregisternummer is al gekend.
Als je rijksregisternummer al gekend is, dan heb je ooit al een profiel gemaakt bij Randstad.
Check even of je profiel al gelinkt is aan je huidig e-mailadres. Surf hiervoor naar https://www.randstad.be/my-randstad/reset-password en geef je e-mailadres in. Indien je e-mailadres niet gekend is in ons systeem, neem dan snel contact op met het dichtstbijzijnde Randstad-kantoor. Onze consultants kunnen nagaan met welk e-mailadres je geregistreerd bent en het zo nodig aanpassen, zodat je profiel behouden blijft.
-
mijn paswoord wordt niet geaccepteerd.
Je nieuwe paswoord moet voldoen aan volgende criteria:
- Minstens 8 karakters lang.
- Minstens één hoofdletter, één kleine letter & een cijfer bevatten.
- Verschillend zijn van je gebruikersnaam.
-
hoe kan ik mijn cv uploaden?
Je kan je cv toevoegen in jouw my Randstad-profiel:
- Surf naar www.randstad.be/my-randstad
- Klik op het icoon rechts van 'mijn gegevens' om deze te bewerken.
- Kies ‘documenten’ in het menu links; hier kun je je cv uploaden. Geef ook aan welk type document je wenst te uploaden.
Je documenten mogen de 2MB niet overschrijden en de documentnaaam mag niet langer zijn dan 50 karakters en mag geen speciale karakters bevatten. Geef in het dropdown menu ook op welk soort document je oplaadt.
-
ik wens mijn profielgegevens te wijzigen.
Je kan je profielgegevens gemakkelijk zelf wijzigen. Ga als volgt te werk om je profiel aan te passen:
- log in op www.randstad.be/my-randstad
- Klik op het icoon rechts van 'mijn gegevens' om deze te bewerken
- In het volgende scherm kan je de gewenste gegevens aanpassen; gebruik het menu links om tussen de verschillende rubrieken te navigeren.
Indien je bepaalde wijzigingen niet kan doorvoeren, neem dan contact op met je Randstad-kantoor.
-
ik ben mijn paswoord/gebruiksnaam vergeten.
Surf naar https://www.randstad.be/my-randstad/reset-password en geef je e-mailadres in. Je ontvangt dan een mail waarmee je een nieuwe gebruikersnaam/paswoord kan aanmaken.
Opgelet: de link in deze mail is beperkte tijd geldig.
Opgelet: indien je een nieuw paswoord instelt, moet het voldoen aan de volgende criteria:- minstens 8 karakters lang
- minstens één hoofdletter, één kleine letter & een cijfer bevatten
- verschillend van je gebruikersnaam
-
ik heb een profiel met een e-mailadres waartoe ik geen toegang meer heb.
Indien je geen toegang meer toe hebt tot het e-mailadres waarmee je geregistreerd bent en je wenst je e-mailadres aan te passen, raden wij je aan langs te gaan in / contact op te nemen met het dichtstbijzijnde Randstad-kantoor. Onze consultants kunnen je e-mailadres aanpassen, zodat je profiel behouden blijft.
ik werk via randstad.
-
ik ben ziek. Naar wie stuur ik mijn ziektebriefje?
Je consultant kent jou en kan je het beste helpen. Stuur dus je ziektebriefje meteen naar je contactpersoon. Op je contract en op je loonfiche staat het e-mailadres waarmee je hem/haar kan bereiken. Dat is de snelste weg!
-
wie is mijn contactpersoon?
Je consultant kent jou en kan je het beste helpen en advies geven. Op je contract en op je loonfiche staat het e-mailadres waarmee je hem/haar kan bereiken. Neem meteen contact op met hem/haar!
-
hoe kan ik mijn arbeidsovereenkomst digitaal ondertekenen?
Bij Randstad kun je je documenten makkelijk en snel digitaal ondertekenen. Je kan dit op 2 manieren:
- met je e-id: lees onze handleiding die toelicht hoe je arbeidsovereenkomsten online kan ondertekenen met je e-id.
- via de randstad app
-
wanneer wordt mijn salaris betaald?
De loonadministratie wordt op maandag en dinsdag verwerkt, op voorwaarde dat we je prestaties van de voorbije week (van de klant) hebben binnengekregen. Je loon wordt op donderdag gestort, zodat jij het normaal gezien op vrijdag ontvangt.
-
waar kan ik als uitzendkracht mijn loonstaten raadplegen?
Je kan je loonstaten raadplegen via je my Randstad-profiel. Meld je aan met en ga naar 'mijn documenten'. Daar vind je een overzicht van alle beschikbare documenten, waaronder je loonbrief.
Je kan je loonstaten ook raadplegen in de app.
-
ik heb mijn elektronische maaltijdchequekaart nog niet ontvangen
Neem contact op met Edenred en vermeld jouw naam, voornaam, INSZ-nummer, telefoonnummer en adres naar waar de kaart moet verstuurd worden.
- Per mail naar interimcard-be@edenred.com
- Telefonisch op 070 22 24 44
Indien nodig zal je op vraag van Edenred jouw adres schriftelijk moeten bevestigen.
- via mail aan interimcard-be@edenred.com
- via mail verstuurd door de consultant aan interimcard-be@edenred.com
- via coupon, te donwloaden op www.interimcard.be en die moet teruggestuurd worden naar Edenred (Edenred – interimcard, Hermann Debrouxlaan 54 bus 5, 1160 Oudergem)
Edenred bestelt een nieuwe kaart. Heb je al een Edenred-kaart in jouw bezit, dan zal je geen nieuwe kaart ontvangen. Edenred checkt steeds of dit het geval is alvorens een nieuwe kaart te bestellen.
ik wil mijn contracten digitaal ondertekenen.
-
je hebt nog geen my Randstad-profiel.
- Maak eerst een my Randstad-profiel aan. Dit heb je nodig om documenten digitaal te kunnen ontvangen en tekenen.
- Vul een geldig e-mailadres en je gsm-nummer in.
- Volg de stappen in onze snelgids om de eerste keer een document te tekenen.
-
je hebt al een my Randstad-profiel.
Kijk even na of je correcte e-mail (en gsm) ingevuld zijn in je profiel en volg de stappen in onze snelgids om de eerste keer een document te tekenen.
-
je tekent nu met je eID maar je wil graag een snellere methode gebruiken?
- Maak eenmalig je eigen paswoord aan om je documenten te tekenen. Dat werkt sneller en zo kun je ook op je smartphone tekenen.
- Kies bij het maken van je paswoord voor het ontvangen van een code via sms of mail. Je vindt alle nodige uitleg in onze snelgids.
-
je tekent nu met je eID en wil dit blijven doen?
Ondertekenen met je eID blijft perfect mogelijk, als je dat verkiest, zoals je dat gewoon bent. Maar bedenk dat je met een paswoord een stuk makkelijker tekent: het is sneller en kan ook op je smartphone. Lees dus zeker eens in onze snelgids hoe het werkt.
-
je hebt recente contracten maar deze staan niet in de lijst met te tekenen documenten?
Ontvang je je contracten op papier per post of via je consultant, dan kan je deze niet online tekenen. Wens je toch online te tekenen, meld dit dan aan je randstad consultant. Die zal het nodige in orde brengen.
-
je bent jonger dan 18 jaar?
Ook jij kunt nu je documenten digitaal tekenen. Voorheen kon dit niet omdat je een eID nodig had maar dat is dus niet langer het geval. Volg de stappen in de snelgids.
-
je hebt geen Belgische identiteitskaart (eID)?
Ook jij kunt nu je documenten digitaal tekenen. Voorheen kon dit niet omdat je een eID nodig had maar dat is dus niet langer het geval. Volg de stappen in de snelgids.
-
je gebruikt al een paswoord om je documenten te tekenen?
Blijf je huidige paswoord gebruiken om overeenkomsten te tekenen tot het vervalt (na één jaar). Wanneer je een nieuw paswoord moet aanmaken kan dat zonder je eID: je laat jezelf gewoon een code via sms of mail toesturen voor de creatie van je nieuwe paswoord.
-
je hebt geprobeerd je documenten digitaal te ondertekenen maar het werkt niet?
Mogelijk moeten we gewoon even iets aanpassen in je dossier. Neem contact op met jouw randstad consultant.
ik heb vragen over GoodHabitz
-
moet ik werken via randstad om een online training te mogen doen?
Nee, onze online trainingen kun je ook volgen wanneer je nog niet via Randstad werkt. Het enige wat je ervoor moet doen is een my Randstad profiel aanmaken.
Eens je dit gedaan hebt, log je in en klik je op de tab 'opleidingen'. Daar vind je de volgende stap terug.'Hoe toegang...'Alles vervangen.Maak eerst een MyRandstad profiel aan. Eens je dit gedaan hebt, log je in en klik je op de tab 'opleidingen'. Daar vind je de volgende stap terug. Lees de algemene voorwaarden.
-
hoe krijg je toegang tot de online trainingen?
Via my Randstad log je gemakkelijk in. Dit doe je door op Randstad.be rechtsboven in te loggen. Je klikt vervolgens op aanmelden voor GoodHabitz. Je ontvangt daarna een e-mailtje met een activatielink voor GoodHabitz. Nadat je jouw aanmelding geactiveerd hebt, kun je een training uitkiezen en starten. Veel plezier!
-
waar vind ik welke online cursussen die ik kan volgen?
Heb je je al aangemeld voor onze online trainingen? Dan kan je vanaf nu je rechtstreeks aanmelden op GoodHabitz met jouw e-mailadres en paswoord. Zo kun je het hele cursusaanbod bekijken. Heb je inspiratie nodig? Dan kun je de GoodScan invullen om te weten te komen welke online trainingen het beste bij je passen. Deze test duurt een tiental minuutjes.
-
moet ik de training in één keer volgen en afronden?
Nee, dat is juist zo handig aan deze trainingen. Je kan helemaal zelf bepalen wat, wanneer en hoe je leert. Je kiest je eigen pad. Genoeg geleerd voor vandaag? Dan kun je ook gewoon op ‘stop’ klikken. De volgende keer als je inlogt, zie je precies waar je bent gebleven.
-
moet ik de trainingen op een computer doen, of kan het ook op mijn gsm?
De meeste online trainingen volg je gemakkelijk op je telefoon. Sommige trainingen, zoals bijvoorbeeld Excel, werken beter op je computer.
-
krijg ik een diploma als ik een online training heb gevolgd
Nee, je krijgt geen diploma, wel een deelnamecertificaat, als je meer dan 70% van de training hebt voltooid. Online trainingen gaan over persoonlijke vaardigheden. Het zijn geen vakopleidingen waarbij je een gecertificeerd diploma krijgt. Met het deelnamecertificaat kun je wel altijd aantonen dat je de training gevolgd hebt. We raden je aan dit certificaat te bespreken met jouw uitzendconsultant. Vergeet ook niet om het toe te voegen aan je LinkedIn-profiel.
ik ben een bedrijf.
-
ik zoek medewerkers voor mijn bedrijf.
Onze consulenten helpen u graag: neem contact op met een Randstad-kantoor of gebruik het aanvraag medewerker formulier.
-
welke diensten biedt Randstad aan bedrijven?
Wij plaatsen en leveren personeel aan bedrijven van alle groottes - uit diverse sectoren. Ook bieden we hr-oplossingen op maat aan.
Als wereldwijde hr-dienstverlener bieden wij volgende diensten aan:
- uitzendarbeid
- inhouse services
- werving & selectie
- werken op projectbasis
- hr-oplossingen
- loonadministratie
Naast traditionele HR-diensten bieden we ook digitale oplossingen om uw werkprocessen efficiënter te organiseren. Ons portfolio geeft u een gedetailleerd overzicht van onze diensten.
ik heb een andere vraag
-
ik wens stage te lopen bij randstad
In onze rubriek 'werken bij randstad' vind je meer info over stages bij Randstad. Je kan er ook je kandidatuur indienen via ons online inschrijvingsformulier.
-
hoe koppel ik mijn WorkID?
Ontdek op mijn WorkID hoe je je gegevens kan delen met randstad. Heb je al een my Randstad profiel, dan kan je deze makkelijk delen via de knop in jouw my randstad profiel.
-
ik vind het antwoord op mijn vraag niet
Heb je al de vragen doorgenomen en toch het antwoord niet gevonden? Neem contact op met het dichtstbijzijnde Randstad kantoor in jouw buurt. Onze Randstad consultants helpen je graag verder op werkdagen van 8u30 tot 12u30 en van 13u30 tot 17u30. Spreek zeker een bericht in dan bellen ze jou terug.