Voor het 25e jaar op rij onderzocht hr-dienstverlener Randstad de aantrekkelijkheid van de grootste werkgevers in België bij meer dan 12.000 respondenten. Mediahuis kwam dit jaar uit de bus als aantrekkelijkste werkgever. Van degenen die Mediahuis kennen, zegt 55% graag tot heel graag bij het mediabedrijf te willen werken.
De employer brand van Mediahuis vertoont bijna geen zwakke plekken. De mediagroep scoort op bijna alle criteria beter dan het globale gemiddelde. Alleen op vlak van locatie scoort het duidelijk minder dan het gemiddelde (3,18 vs. 3,32). De meest positieve afwijkingen vinden we terug bij jobinhoud (3,77 vs. 3,50) en toekomstmogelijkheden (3,66 vs. 3,50).
waarom is mediahuis de aantrekkelijkste werkgever?
(gemiddelde score op schaal 1-5)
Bij Mediahuis geloven we dat een sterk werkgeversmerk start van binnenuit: met échte verhalen van échte mensen. Dankzij de dagelijkse inzet van onze collega’s, onze aandacht voor een warme, mensgerichte cultuur en onze focus op ontwikkeling en groei, slagen we erin om authentiek te tonen wie we zijn. We investeren bewust in een mix van grote en kleine initiatieven, met altijd één doel voor ogen: de binnenwereld naar buiten brengen. Deze erkenning is een mooie bevestiging dat we daarin slagen.
Deze Employer Brand Award winnen zie ik dan ook als een dikke dank je wel aan al onze collega’s die dagelijks, spontaan onze Mediahuis verhalen mee vertellen. Zij zijn Mediahuis! - Martine Vandezande, CHRO bij Mediahuis.
Het farmaceutisch bedrijf UCB en financieel dienstverlener Euroclear vervolledigen het podium. Andere sterke stijgers zijn Inditex (+ 6,84 pp.), bekend van oa. Zara, Bershka en Massimo Dutti, en Multipharma, de grootste apotheekgroep van ons land (+ 4,87 pp.).
Opvallend: Mediahuis is het derde mediabedrijf in vier jaar tijd dat de Randstad Award wint. Eerder gingen VRT (2022) en DPG Media (2023, gedeeld met GSK) met de overwinning lopen. DPG Media is met een zesde plaats het enige andere mediabedrijf in de top 20. VRT en Roularta Media Group zakken respectievelijk terug naar de tweeëntwintigste en dertigste plaats.
GSK moet zich na twee overwinningen op rij tevreden stellen met een achtste plaats. Het bedrijf wist in 2004, 2008, 2014, 2016, 2023 en 2024 de hoofdprijs te verzilveren. Dat maakt van hen, in de geschiedenis van het Randstad Employer Brand Research, samen met Janssen de meest aantrekkelijke werkgever.
Benieuwd naar alle resultaten?