Randstad Group - dat de divisies en merken Randstad, Tempo-Team, RiseSmart en Randstad Sourceright overkoepelt - nam deel aan het onderzoek Best Workplaces, vroeger bekend onder de naam 'Beste Werkgever'. Het onderzoek wordt jaarlijks uitgevoerd door het Great Place to Work® Institute Belgium in samenwerking met Vlerick Business School. Daaruit blijkt dat 90% van de medewerkers Randstad Group een fijne plek om te werken vindt... Een bijzonder hoge score!
werknemer centraal
Great Place to Work® kijkt naar bedrijven doorheen twee lenzen. De Trust Index© enquête (werknemersbevraging) onderzoekt hoe medewerkers vertrouwen, trots en collegialiteit ervaren in hun bedrijf. Daarnaast evalueert de Culture Audit© vragenlijst (HR-bevraging) het werkgeversbeleid van de organisaties. Uniek in deze aanpak is dat de evaluatie door de medewerkers primeert. Twee derde van de eindscore wordt namelijk bepaald door de resultaten van de eigen medewerkers. Great Place to Work is dus een erkenning die aangeeft dat een organisatie veel belang hecht aan het centraal plaatsen van de medewerkers.
"Wat belangrijk is in de aanpak van Best Workplaces is dat de evaluatie door de medewerkers primeert. Dit onderzoek toont ons bovendien enerzijds waar we al sterk in zijn en geeft anderzijds aan wat we nog kunnen verbeteren. We gaan met de feedback uit de bevraging aan de slag om zo een nog betere werkplek te worden en onze Employer Brand te versterken." - Raf Heroes, hr advisor bij de Randstad Group.
Een greep uit de getuigenissen van werknemers van Randstad Group naar aanleiding van de werknemersbevraging van Great Place to Work:
"Ik werk graag voor deze organisatie, of vooral binnen mijn team omdat ik onvervangbaar toffe collega's heb. We zijn een écht team en door hen kom ik elke dag met plezier werken. De managers zijn enorm menselijk, meelevend en meedenkend waardoor je er alles kunt tegen zeggen. Je mag zelf ontzettend veel input geven en meedenken in processen. Er zijn veel doorgroeimogelijkheden en interne mobiliteit tussen tal van verschillende jobs."
"Wat ik uniek vind aan Randstad is dat dit een echte waardengestuurde organisatie is: de waarden kennen, dienen, vertrouwen gaan al quasi sinds de oprichting van het bedrijf mee en zijn ook echt doorleefd. De gelijktijdige belangenbehartiging van alle partijen, het streven naar perfectie zie ik elke dag om mij heen weer gebeuren. Iedereen is doordrongen van het belang van ethisch en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Ook onze visie 'shaping the world of work' is echt gedragen door de collega's. Al deze elementen geven 'purpose' aan ons bedrijf, we zijn ervan overtuigd dat we echt het verschil kunnen maken in het leven van veel mensen. Onze merkidentiteit 'human forward' sluit hier naadloos bij aan. Steeds plaatsen wij de mens centraal, of het nu om een collega, een klant of een uitzendkracht gaat."