leiderschap
Leiderschap is een belangrijke schakel voor de erkenning en herkenning én voor de beleving van sterk werkgeverschap. Gretel Vlogaert toont je de inzichten uit onze studie en helpt je om ze te gebruiken binnen je bedrijf.
beluister nu de podcastwaarom employer branding?
Bedrijven met sterke employer brands bereiken twee keer zo veel sollicitanten als bedrijven met slechte brands. Het verloop ligt veel lager in bedrijven met een sterke employer brand.
employer brand uitbouwenrecente employer brand artikels
naar alle artikels-
27 december 2024
creëer een positieve werkomgeving in 5 stappen.
-
24 oktober 2024
world employer branding day 2024: 3 take aways.
-
23 april 2024
een sterk werkgeversmerk draait om het totaalpakket.
-
02 april 2024
wat is employer branding en hoe werkt het?
-
20 april 2023
impact krappe arbeidsmarkt op werkgeverskeuze blijft beperkt.
-
21 december 2022
de consultant days, momenten van verbinding.
wat is employer branding?
Employer branding. Een buzzword waar velen de betekenis niet van kennen. Een proces van lange adem dat een duidelijke strategie vergt. Maar wat is het nu echt?
-
wat is employer branding?
Een employer brand, ook wel bekend als het werkgeversmerk, is wat jou er doet uitspringen voor je huidig en potentieel talent. Het is een strategie die potentiële werknemers over de streep trekt en huidige werknemers enthousiast en gemotiveerd houdt.
In tijden van krapte op de arbeidsmarkt en een hoog verloop vechten bedrijven om nieuwe en bestaande werknemers. Reputatie speelt hierbij een belangrijke rol. Vandaag de dag is het belangrijker dan ooit om een positief bedrijfsimago op te bouwen - en dat niet alleen intern uit te stralen, maar ook extern.
De definitie van “employer branding” ligt daarom in de wisselwerking tussen marketing en human resources. Met de juiste merkstrategie kan HR het bedrijf positioneren als een aantrekkelijke werkgever - en zo zowel nieuwe werknemers aantrekken als goede werknemers op de lange termijn aan het bedrijf binden.
-
waarom investeren in employer branding?
Het opbouwen van een robuuste employer branding trekt niet alleen toptalent aan, maar bevordert ook een cultuur waarin medewerkers betrokken en geëngageerd zijn voor de lange termijn. Waarom opgaan in de massa als u zich kunt positioneren als de voorkeurswerkgever? Door te investeren in uw employer brand vergroot u niet alleen uw vermogen om talent aan te trekken, maar ook uw retentievermogen en creëert u een personeelsbestand dat uw bedrijf naar nieuwe hoogten stuwt.
Bovendien kampen we met een serieuze schaarste op de arbeidsmarkt. Dat betekent dat de werknemer aan het roer staat. Alleen daarom is het al belangrijk dat je bedrijf aantrekkelijk is. Een sterk werkgeversmerk trekt immers de juiste talenten aan.