customer_delight
customer_delight

Klanttevredenheid. De heilige graal van elk bedrijf. Maar is je product of dienst de enige manier om dit te bereiken? Steeds meer studies tonen aan dat de sleutel tot een goede klantervaring bij je medewerkers ligt. Hoe dat juist werkt, leggen we hier uit.

bedrijfscultuur: meer dan een buzzwoord

Je bedrijfscultuur beïnvloedt de klantervaring. Het zit zo: je medewerkers zijn het aanspreekpunt voor je bedrijf. Het visitekaartje. Voelen je medewerkers zich goed in jouw bedrijf? Dan stralen ze dat uit. Is het omgekeerde waar? Dan voelen je klanten dat meteen.

Jij hebt de sleutel in handen om je klanten én je team tevreden te houden. Aan de slag!

werk aan je bedrijfscultuur

schat je medewerkers naar waarde

Je medewerkers zorgen er mee voor dat jij je bedrijfsdoelen haalt. Het is dus belangrijk dat je hen ziet voor wat ze zijn: individuen met onmisbare talenten. Door je teamleden oprechte waardering te geven, halen ze voldoening uit hun job. Dat werkt  motiverend, wat een rechtstreeks gevolg heeft op de productiviteit. 

stimuleer de groei

Medewerkers streven naar professionele én persoonlijke groei. Door hen de juiste middelen en ondersteuning te bieden, investeer je in hun succes en welzijn. Dat waarderen je medewerkers, ook naar de buitenwereld toe. En het vergroot de betrokkenheid bij het werk.

bied een luisterend oor

De werkvloer moet een veilige plek zijn waar je medewerkers hun gedachten en ideeën kunnen delen, ook als die negatief zijn. Vraag dus regelmatig naar hun mening. Neem hun ervaringen onder de loep en neem ze serieus. Zo ontdek je wat er al goed gaat én wat er beter kan.

connecteer met je medewerkers

De band die je met je medewerkers hebt, is essentieel voor je succes als bedrijf. Neem de tijd om vertrouwen op te bouwen, om te tonen dat jullie samen als team sterk staan.

hoe Randstad Professionals groei en intellectuele uitdaging stimuleert

Ook bij Randstad Professionals houden we de vinger aan de pols en geven we om het welzijn en de ontwikkeling van onze mensen. Twee keer per jaar voeren we als onderdeel van onze customer delight pijler tevredenheidsonderzoeken uit, zowel bij onze klanten als bij onze consultants. Met die resultaten gaan we aan de slag.

maak van iets negatiefs iets positiefs

Dit jaar bleek onder andere uit ons onderzoek dat learning agility en opleidingen de belangrijkste drijfveer zijn voor onze consultants. Om hen hierin te ondersteunen hebben we daarom een vitality team opgericht dat mentale en fysieke activiteiten organiseert voor onze consultants.

Zeker na de zomerperiode focussen we extra op intellectuele verrijking. Dit is de beste tijd van het jaar hiervoor: de batterijen zijn weer opgeladen en iedereen gaat met nieuwe energie aan de slag.

Door goed te luisteren naar wat er leeft onder onze medewerkers en klanten, leren we wat er beter kan. We zijn natuurlijk blij met positieve feedback, maar negatieve feedback biedt de meeste opportuniteiten voor verbeteringen. Wist je dat een ontevreden klant die goed opgevolgd wordt, twee keer zo loyaal is als een tevreden klant?

een stijgende lijn

Door actief aan de slag te gaan met de resultaten uit onze enquêtes verbeterden we onze tevredenheidsscore onder de consultants van een 7,9 in 2021 naar een 8.3 in 2023. De tevredenheidsscore van onze klanten steeg evenredig van een 7,6 in naar een 8,2 in 2023. Toeval? We don't think so. Tevreden medewerkers hebben duidelijk een positieve impact op de klanttevredenheid.

We zijn al zeer tevreden met deze resultaten, maar we willen blijven verbeteren. Ons uiteindelijke doel? Van onze klanten en kandidaten fans en ambassadeurs maken! Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat dit gebeurt wanneer je een negen of hoger scoort op klantentevredenheid. Door goed te blijven luisteren, hopen we dit binnenkort te kunnen behalen!

bijdragen aan onze groei?

Heb jij – positieve of negatieve – feedback? Dan horen we graag van je! Neem deel aan onze halfjaarlijkse tevredenheidsonderzoeken of contacteer ons. We gaan ermee aan de slag!