AISIN Europe N.V., opgericht in 1965 in Japan, groeide uit tot een toonaangevende speler in de ontwikkeling en productie van onderdelen voor de auto-industrie. Het Europese hoofdkantoor van het bedrijf in Braine-L’Alleud en de vestiging in Baudoux laten zich voor het beheer van hun onthaal volledig ontzorgen door de consultants van Randstad Professionals.
Het resultaat van deze intensieve samenwerking? We vroegen het aan Lise Lessent, Deputy Manager Human Resources bij AISIN Europe.
een sterke eerste indruk
AISIN Europe wil dat mensen van bij het allereerste contact met het bedrijf een positieve en professionele indruk krijgen.
Lise Lessent legt uit: “De receptie is een belangrijke draaischijf binnen ons bedrijf. Niet alleen omdat de receptionisten of onthaalmedewerkers voor veel klanten en prospects het allereerste contact zijn met ons bedrijf. Ook omdat de manier waarop ze hun job doen een grote impact heeft op heel veel interne processen. We willen onthaalmedewerkers met de juiste kwaliteiten om van ons onthaal een echt visitekaartje te maken.”
ruimte voor een andere aanpak
Een onthaal draaiende houden vraagt immers een strakke en complexe planning.
"We wilden niet gewoon de vertrekkende medewerkers vervangen. We wilden een andere aanpak, een aanpak die ons de nodige garanties zou bieden om ervoor te zorgen dat de receptie te allen tijde efficiënt en klantgericht is, vooral bij onvoorziene afwezigheden.
Randstad Professionals stelde ons toen een oplossing voor die verder ging dan alleen de vervanging van onze receptionisten. Ze boden aan om ons volledig te ontzorgen door de dagelijkse planning van het onthaal op de twee locaties, in zowel Braine-l'Alleud als Baudour, op zich te nemen," legt Lise Lessent uit.
focus op continuïteit en klantgerichtheid
Randstad Professionals levert momenteel vier receptionisten voor de twee Belgische vestigingen van AISIN Europe. Deze medewerkers worden ondersteund door een pool van reservemedewerkers om afwezigheden door ziekte of vakanties op te vangen.
“Deze aanpak geeft ons de zekerheid dat er altijd een onthaalprofessional aanwezig is, zonder dat wij ons moeten verdiepen in de dagelijkse personeelsplanning. Vroeger moesten we bij elke afwezigheid door ziekte of vakantie de al complexe planning opnieuw omgooien. Een erg tijdrovende en best wel stresserende bezigheid. Nu weten we dat de continuïteit van onze receptie gewaarborgd is ", vult Lise aan.
De receptionisten die via Randstad Professionals bij ons aan de slag gaan, zijn bovendien meer dan alleen vriendelijk en gastvrij. Ze zijn proactief en weten hoe ze bezoekers kunnen helpen. Altijd met oog voor de tevredenheid van onze klanten en mensen die met hen in contact komen.
aanbevelingen
Op de vraag of ze Randstad Professionals zouden aanbevelen aan andere bedrijven, is het antwoord positief.
Wat Randstad Professionals onderscheidt, is de nadruk op continuïteit en klantgerichtheid. Ze werken volgens een duidelijk omschreven takenpakket en een handleiding die zij zelf hebben opgesteld, waardoor de kwaliteit van de dienstverlening gewaarborgd blijft. Bovendien plannen ze regelmatige evaluaties in en worden wij nauw betrokken bij de selectie en beoordeling van de receptionisten. Ze nemen hun rol als partner echt ter harte.
Benieuwd naar andere voorbeelden van hoe onze consultants de platgetreden paden hebben verlaten en echte partners zijn voor hun klanten? Wil je meer weten over hoe Randstad Professionals jou kan ontzorgen?
neem contact op